Uwaga na fałszywe maile o zmianie cennika w PKO BP

Oszuści czyhający na dane klientów banków dostosowują swoje metody działania do obecnych wydarzeń. W związku z obserwowaną falą podwyżek za usługi bankowe, rozsyłają do klientów fałszywe komunikaty o zmianie w tabeli opłat i prowizji, wymagające akceptacji przez podanie kodu autoryzacyjnego. Na celowniku znaleźli się właśnie klienci PKO Banku Polskiego.

Zmiany w tabeli opłat i prowizji, jakie zapowiedział PKO Bank Polski były szczególnie medialne. Informacji o nowej TOiP obowiązującej od maja br. pojawiły się bowiem na chwilę przed wejściem w życie podatku bankowego i zaczęły być z tym obciążeniem wiązane. W obliczu medialnych doniesień o podwyżkach opłat w PKO Banku Polskim, zapewne wielu klientów nie zdziwiły otrzymywane przez nich komunikaty o zmianach w tabeli opłat i prowizji. Nie wszystkie jednak były wysyłane przez bank. Sytuację postanowili bowiem wykorzystać oszuści podszywający się pod PKO Bank Polski. Bank ostrzega przed fałszywymi wiadomościami, w których klient informowany o konieczności zatwierdzenia zmian w Taryfie przy użyciu kodu jednorazowego z narzędzia autoryzacyjnego.

(www.pkobp.pl)

– W internecie pojawiają się kolejne wersje złośliwego oprogramowania, które - zainstalowane na komputerze użytkownika logującego się do serwisu internetowego PKO Banku Polskiego SA - może zostać wykorzystane przez przestępców do realizacji nieuprawnionych transakcji z rachunków klientów banku. W przypadku korzystania z serwisu internetowego banku z zainfekowanego wirusem komputera, bezpośrednio po zalogowaniu, tj. po wprowadzeniu numeru klienta i hasła dostępu, użytkownik może zostać poproszony o podanie kodu jednorazowego z narzędzia autoryzacyjnego, mimo że w danym momencie nie zleca on żadnej dyspozycji ze swojego konta. Warto zwrócić uwagę na to, że komunikaty te często zawierają łatwo zauważalne błędy językowe, są napisane „łamaną” polszczyzną – przypomina PKO Bank Polski.

– Jeden z prezentowanych fałszywych komunikatów dotyczy zmian w Taryfie prowizji i opłat bankowych PKO BP - klient jest informowany o konieczności zatwierdzenia zmian w Taryfie przy użyciu kodu jednorazowego z narzędzia autoryzacyjnego. UWAGA! Powyższy komunikat jest nieprawdziwy - PKO Bank Polski nie wymaga podania kodu z narzędzia autoryzacyjnego w celu akceptacji zmian w Taryfie prowizji i opłat! – ostrzega PKO Bank Polski. 

Jak może dojść do zainfekowania urządzeń, z których użytkownicy łączą się z internetem i logują do bankowości elektronicznej? – Najczęściej dzieje się to w wyniku otwierania załączników do fałszywych e-maili, w których hakerzy podszywają się pod firmy świadczące usługi telekomunikacyjne i inne, np. T-Mobile, Pocztę Polską, Orange, i informują o konieczności dokonania rzekomej płatności, tytułem zapłaty za fakturę za telefon lub za oczekującą przesyłkę kurierską – wyjaśnia w komunikacie kierowanym do swoich klientów PKO Bank Polski.

(Bankier.pl)

Katarzyna Wojewoda-Leśniewicz

Źródło:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj

Księgarnia Bankier.pl

Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera Alexander Osterwalder, Yves Pigneur Cena: 69 zł  Zamów książkę

Znajdź nas na Facebooku

Zapisz się na bezpłatny newsletter Bankier.pl