Uwaga na fałszywe maile o zmianie cennika w PKO BP

Oszuści czyhający na dane klientów banków dostosowują swoje metody działania do obecnych wydarzeń. W związku z obserwowaną falą podwyżek za usługi bankowe, rozsyłają do klientów fałszywe komunikaty o zmianie w tabeli opłat i prowizji, wymagające akceptacji przez podanie kodu autoryzacyjnego. Na celowniku znaleźli się właśnie klienci PKO Banku Polskiego.

Zmiany w tabeli opłat i prowizji, jakie zapowiedział PKO Bank Polski były szczególnie medialne. Informacji o nowej TOiP obowiązującej od maja br. pojawiły się bowiem na chwilę przed wejściem w życie podatku bankowego i zaczęły być z tym obciążeniem wiązane. W obliczu medialnych doniesień o podwyżkach opłat w PKO Banku Polskim, zapewne wielu klientów nie zdziwiły otrzymywane przez nich komunikaty o zmianach w tabeli opłat i prowizji. Nie wszystkie jednak były wysyłane przez bank. Sytuację postanowili bowiem wykorzystać oszuści podszywający się pod PKO Bank Polski. Bank ostrzega przed fałszywymi wiadomościami, w których klient informowany o konieczności zatwierdzenia zmian w Taryfie przy użyciu kodu jednorazowego z narzędzia autoryzacyjnego.

(www.pkobp.pl)

– W internecie pojawiają się kolejne wersje złośliwego oprogramowania, które - zainstalowane na komputerze użytkownika logującego się do serwisu internetowego PKO Banku Polskiego SA - może zostać wykorzystane przez przestępców do realizacji nieuprawnionych transakcji z rachunków klientów banku. W przypadku korzystania z serwisu internetowego banku z zainfekowanego wirusem komputera, bezpośrednio po zalogowaniu, tj. po wprowadzeniu numeru klienta i hasła dostępu, użytkownik może zostać poproszony o podanie kodu jednorazowego z narzędzia autoryzacyjnego, mimo że w danym momencie nie zleca on żadnej dyspozycji ze swojego konta. Warto zwrócić uwagę na to, że komunikaty te często zawierają łatwo zauważalne błędy językowe, są napisane „łamaną” polszczyzną – przypomina PKO Bank Polski.

– Jeden z prezentowanych fałszywych komunikatów dotyczy zmian w Taryfie prowizji i opłat bankowych PKO BP - klient jest informowany o konieczności zatwierdzenia zmian w Taryfie przy użyciu kodu jednorazowego z narzędzia autoryzacyjnego. UWAGA! Powyższy komunikat jest nieprawdziwy - PKO Bank Polski nie wymaga podania kodu z narzędzia autoryzacyjnego w celu akceptacji zmian w Taryfie prowizji i opłat! – ostrzega PKO Bank Polski. 

Jak może dojść do zainfekowania urządzeń, z których użytkownicy łączą się z internetem i logują do bankowości elektronicznej? – Najczęściej dzieje się to w wyniku otwierania załączników do fałszywych e-maili, w których hakerzy podszywają się pod firmy świadczące usługi telekomunikacyjne i inne, np. T-Mobile, Pocztę Polską, Orange, i informują o konieczności dokonania rzekomej płatności, tytułem zapłaty za fakturę za telefon lub za oczekującą przesyłkę kurierską – wyjaśnia w komunikacie kierowanym do swoich klientów PKO Bank Polski.

(Bankier.pl)

Katarzyna Wojewoda-Leśniewicz

Źródło:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj

Pobierz program PIT 2016

Program Pit 2016

Księgarnia Bankier.pl

Zasady wywierania wpływu na ludzi. Szkoła Cialdiniego Zasady wywierania wpływu na ludzi. Szkoła Cialdiniego ilustracje: Andrzej Mleczko, Robert B. Cialdini Cena: 34,90 zł  Zamów książkę

Znajdź nas na Facebooku

Zapisz się na bezpłatny newsletter Bankier.pl