Porsche nadal jednym z najlepiej zarabiających producentów

Porsche nadal znajduje się na podium wśród producentów samochodowych pod względem zysku za sprzedaż jednego auta. Co prawda nie są to już te same liczby, co jeszcze trzy lata temu (23 200 USD), ale nie zmienia to faktu, że nadal robią wrażenie: 17 250 USD.

(fot. Lukas Barth / Reuters)


Jak donosi Bloomberg, w ubiegłym roku Volkswagen AG dostarczył na rynek 238 tysiące samochodów z logiem Porsche, co dało firmie 4,1 mld USD zysku, czyli 14 proc. więcej niż w roku 2015. Krótko mówiąc, za każdym razem, gdy koncern sprzedaje Porsche 911 lub jeden ze swoich SUV-ów Cayenne, to zarabia tyle, by spokojnie kupić nową sztukę Chevy Cruze’a.

Niestety nie wszyscy producenci z rodzimego, niemieckiego podwórka mieli tyle samo szczęścia. Do kieszeni Daimlera trafiało tylko 5000 USD za sprzedaż jednej sztuki. Mniej więcej ten sam zysk osiągało także BMW, czyli znowu daleko w tyle za prowadzącym w stawce. Jedną z przyczyn takiego wyniku może być po prostu cena, Porsche bowiem nie robi tanich aut. I tak, klienci płacą również za reklamowanie tej luksusowej marki.

W ciągu ostatnich trzech lat Porsche zwiększyło swoją roczną produkcję o 47 proc. Wzrost ten najpewniej spowodowany jest wprowadzeniem nowego sportowego modelu 911 GT3, którego cena minimalna wynosi 144 tys. USD. Dodatkowo skok zysku spółki zbiegł się z premierą jej najbardziej przystępnego modelu, jakim jest Macan SUV z 2014 roku, którego cena początkowa wynosiła „jedynie” 47 500 USD. Obecnie stanowi on 40 proc. sprzedaży całego koncernu.

DU

Źródło:
Tematy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
1 5 ~Zelda

Zmarl moj ulubiony filantrop ( pierwszy, drugim jest G. Soros) -poniewaz pod wiadomoscia o jego odejsciu wylaczono mozliwosc komentowania - czynie to tutaj. Chcialem po prostu powiedziec jak bardzo sie ciesze, ze tak zacny czlowiek dostapil tego zaszczytu, przekroczyl Rubikon i teraz spoczywa w Hadesie. Juz wiecej nic nie napisze - bo wzruszenie sciska mi gardlo, a lzy same naplywaja do oczu. SEEyeah !

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
1 4 ~Dżejms

Drogi moderatorze - chciałem donieść uprzejmie że pod sąsiednim artykułem dotyczącym zejścia Dawida Rockefelera niema możliwości pisania komentarzy. Wiem że to MUSI być przypadek bo przeca niemożliwe aby jakiś spisek uniemożliwiający wypowiedź czytelnikom akurat w tej kwestii.
Szczerze oddany czytelnik Dżejms

! Odpowiedz
1 3 ~Dżejms

Widać że lubią przepłacać. A przecież jest Dacia - też jeździ!

! Odpowiedz
4 1 ~dfer

jezdze mercem Amg za milion po co mi Porsche?

! Odpowiedz
2 1 ~911

Szkoda tylko że ktoś będzie musiał pokryć straty przez afery firmy matki.
http://allegro.pl/show_item.php?item=6752908392

! Odpowiedz
2 1 ~918spider

Wszystko fajnie ale te zyski będą musiały pokryć afery volkswagena.
Skoro Porsche zarabia średnio na aucie ok. 69.000 zł to widać że jest z czego negocjować przy zakupie.

! Odpowiedz
0 3 ~bre

Kupno nowego Porsche w Polsce to na drugi dzień kontrola skarbowa .. ewentualnie przeszukanie przez wydział antynarkotykowy...

! Odpowiedz
2 1 ~Dżejms

Czyli morał taki - Porsche jest uwikłane w handel narkotykami. Bo co za korelacja? Niema innych drogich rzeczy na świecie? A zegarek Nowaka to co?

! Odpowiedz
1 1 ~plebs

Jak VAF to Tylko passerati

! Odpowiedz
1 6 ~kawa

GT3 modelem "wolumenowym"? Żart z czytelnikow.
Porsche wyprodukowalo ich przez 3 lata produkcji ok 3000 szt
Do tego jeszcze troche GT3 RS. (moze ok 1500).
Wolumen wzrosl dzieki wprowadzeniu modelu Macan. Ten model zapewne tez jest przyczyna spadku zysku/samochod.

! Odpowiedz

Porównaj oferty

Sprawdź, które banki pożyczą pieniądze na najlepszych warunkach, i ile wyniesie miesięczna rata kredytu.

Znajdź najbardziej zyskowną lokatę bankową. Określ najważniejsze cechy, a wyszukiwarka wybierze najlepsze oferty.

Narzędzia

Porównaj i kup ubezpieczenia turystyczne

Znajdź nas na Facebooku

Zapisz się na bezpłatny newsletter Bankier.pl