Nie będzie pełnej digitalizacji w bankach

Aplikacje bankowe w komórce, miniaturyzacja oddziałów, coraz wymyślniejsze nowinki ułatwiające proces płacenia. Klienci wymuszają zmiany technologiczne w bankach, ale pełnego ucyfrowienia nie będzie – mówi członek zarządu banku Citi Handlowy Katarzyna Majewska.

Po ostatnich słowach prezesa Deutsche Banku niektórzy mogli poczuć się zaniepokojeni. Jednak, jak uspokaja Katarzyna Majewska z Citi Handlowy, nie chodzi o całkowitą cyfryzację bankowości. Oczywiście banki muszą iść z duchem czasu i spełniać oczekiwania klientów, odpowiadać na ich potrzeby. Dlatego też przez ostatnie lata kładą coraz większy nacisk na bankowość mobilną, w związku z czym spora ilość placówek zostaje zamknięta. Jak podkreśla Majewska, działania te wymuszane są postawą klientów.

Według badań przeprowadzonych przez Citi Handlowy klient kontaktuje z bankiem około 14 razy w miesiącu, z czego tylko raz bezpośrednio poprzez przyjście do oddziału. Jednak potrzeba indywidualnego kontaktu nadal jest potrzebna - może w innych niż dotychczas realiach, ale obecnie podejmowane działania na pewno nie doprowadzą do całkowitej dehumanizacji oddziałów bankowości.

Źródło:
Tematy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj

Porównaj oferty

Sprawdź, które banki pożyczą pieniądze na najlepszych warunkach, i ile wyniesie miesięczna rata kredytu.

Znajdź najbardziej zyskowną lokatę bankową. Określ najważniejsze cechy, a wyszukiwarka wybierze najlepsze oferty.

Zapisz się na bezpłatny newsletter Bankier.pl