Lidl wchodzi do USA. Ceny nawet o 50 proc. niższe niż u konkurencji

15 czerwca Lidl otworzy swoje pierwsze sklepy w Stanach Zjednoczonych. Niemiecka sieć dyskontów chce podbić tamtejszy rynek niskimi cenami. Artykuły dostępne w amerykańskich sklepach Lidla mają być nawet o połowę tańsze niż te sprzedawane u konkurencji.

(fot. REUTERS/Jacky Naegelen / FORUM)

Plany Lidla obejmują otwarcie 20 sklepów jeszcze tego lata, m.in. w Karolinie Północnej i Południowej czy w Wirginii. Do końca 2017 r. na terenie USA ma funkcjonować 100 dyskontów niemieckiej sieci. Jak donosi Reuters, oznacza to stworzenie 5000 nowych miejsc pracy. Analitycy spodziewają się, że Lidl otworzy w ciągu najbliższych trzech lat jeszcze 230 sklepów w USA.

Sieć chce zdobyć amerykański rynek niskimi cenami swoich produktów. Aż 90 proc. oferty mają stanowić artykuły marek własnych Lidla. Firma chce zdobyć popularność wśród Amerykanów, przyłączając się do wojny cenowej m.in. z siecią Wal-Mart. Planuje więc sprzedawać produkty nawet o 50 proc. tańsze niż rywale.

Lidlowi za oceanem szlaki przetarła inna niemiecka sieć – Aldi, która również ma zamiar zaciekle walczyć o amerykańskiego klienta. Detalista planuje wprowadzić ceny o 21 proc. niższe niż te u konkurencji. Obie firmy skutecznie utrudniają już życie konkurencji w Wielkiej Brytanii, m.in. Tesco czy należącej do Wal-Martu sieci ASDA. Wal-Mart, największy potencjalny rywal Lidla w USA, testuje natomiast możliwość obniżenia cen o 15 proc. w 11 stanach.

Na terenie 27 krajów Europy działa już ponad 10 tys. dyskontów Lidla, w których pracuje 230 tys. osób. Grupa Schwarz, w skład której wchodzą Lidl i Kaufland, mogła pochwalić się w 2016 r. 85 mld euro przychodów.

Źródło:
Firmy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
0 0 (usunięty)

(wiadomość usunięta przez moderatora)

! Odpowiedz
1 0 ~Janek1

Wow. 85mld euro , wiecej zarobili niz PGE.
Za 10 lat i w USA naucza sie do Lidla i Aldi.

! Odpowiedz
0 4 ~ZeŚląska

To śmieszne. Ludzie chcą kupować tanio i najlepiej w niedziele. Tania różowa szynka i parówki z azotynem sodu podejrzewanym o powodowanie raka jelita grubego.
Sami chcą zarabiać dużo i oczywiście w wolną niedziele grilować z rodziną.
Oczywista sprzeczność. Co się z ludźmi porobiło, że nie potrafią myśleć racjonalnie.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
6 12 ~patriota

nigdy nie pojme jak Polacy moga tak oddawac swoja kase w niemieckich sklepach, na niem. towary! za malo jeszcze zniszczyli nam Polske i Polakow?! Popierac SWOJE i SWOICH czyli POLSKE i RODAKOW!!!

! Odpowiedz
0 6 ~123

Swoje czyli jakie? Nasze elity polityczno bisnesowe jak wykreują jakiś biznes to go od razu upłynniają albo sprzedają w zamian za akcje globalnej korpo. Nie są zainteresowane budowaniem rodzimych marek. Więc gdzie ty chcesz kupować człowieku? W spożywczaku z ceną o 50% wyższą? Z byka spadłeś? Wydlność ekonomiczna ze względu na koszty skali, możliwości negocjacyjne z dostawcami oraz organizacje łąńcucha dostaw w spożywczaku są gówniane. Już lepsze są w sklepach franczyzowych np z sieci żabka ale do dyskontów i tak to nie ma startu. Na tym polega postęp w biznesie.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
21 1 ~Patriotka

A po co. U nas nie hcemy wolimy kupowac w małych sklepach osiedlowych a nie wielkich molochach, nawet płacąc 2 razy więcej. Brawoi PiS!

! Odpowiedz
5 11 ~KrisNY

Bylem w Aldi w Lake Placid zaraz kolo granicy z Kanada, szok...ani jednego Europejskiego produktu...sam syf z chemi..Amerykanskie masla orzechowe zlej jakosci ...chleby rozpadajace sie a na dodatek wszystko dziwnie poukladane. Myslalem ze te sklepy troche swierzosci dadza a tu dupa.

! Odpowiedz
0 1 ~Marta

ja bylam w Charlotte,potwierdzam brak towarow europejskich,tansze owoce

! Odpowiedz
5 3 ~aqq

"Wal-Mart, największy potencjalny rywal Lidla w USA, testuje natomiast możliwość obniżenia cen o 15 proc."
Czy to jest jakiś żart? Teraz trzeba już testować samą możliwość obniżenia cen?.. Daleko zajdą...

! Odpowiedz
1 6 ~Ivan

Tesco też miało plany wizje słupki przestawiane przez analityków. Cuda nie widy miały się dziać, i okazało się to co się stało że stany to nie UE, już związkowcy zrobią z nimi porządek i nie dadzą rady tak wykorzystywać w niewolniczy sposób pracowników jak w Europie. Jak chłopak we Francji co popełnił samobójstwo bo już nie wytrzymywał presji i ilości godzin. A rzucić tak opłacalną pracę w oczach rodziny było czymś nie do pomyślenia. Mam nadzieję że LIDL skończy jak tesco.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz

Kalendarium przedsiębiorcy

  • Podatnicy podatku akcyzowego rozliczają akcyzę.

    Rozliczenie podatku od towarów i usług za poprzedni miesiąc - VAT 7.

Kalkulator płacowy

Oblicz wysokość pensji netto, należne składki oraz podatek.

Księgarnia Bankier.pl

Zasady wywierania wpływu na ludzi. Szkoła Cialdiniego Zasady wywierania wpływu na ludzi. Szkoła Cialdiniego ilustracje: Andrzej Mleczko, Robert B. Cialdini Cena: 34,90 zł  Zamów książkę

Znajdź nas na Facebooku

Zapisz się na bezpłatny newsletter Bankier.pl