Kraków: blisko 95 mln zł najtańsza oferta na rozbudowę alei 29 Listopada

Na blisko 95 mln zł brutto opiewa najtańsza oferta złożona przez konsorcjum Strabag w przetargu na rozbudowę jednej z najważniejszych arterii komunikacyjnych w Krakowie - alei 29 Listopada na odcinku od ul. Opolskiej do granic miasta.

Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu (ZIKiT) poinformował w poniedziałek, że oferty złożyło w sumie pięć podmiotów zainteresowanych realizacją inwestycji. Ich ceny wahają się od 94,9 mln zł do 147,5 mln zł brutto. Jest to mniej niż spodziewał się zamawiający, który pierwotnie szacował ją nawet na 200 mln zł.

Zadanie, które - zgodnie z ofertami - ma się zakończyć do końca 2021 r. posiada zapewnione około 150 mln zł unijnego dofinansowania z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014 - 2020.

Jak wyjaśnił PAP rzecznik ZIKiT Michał Pyclik, zgodnie z podpisaną umową unijne dofinansowanie będzie stanowić 85 proc. kosztów kwalifikowanych. Niewykorzystana kwota pozostanie w dyspozycji Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa, któremu podlega Centrum Unijnych Projektów Transportowych.

Inwestycja realizowana w trybie "zaprojektuj i wybuduj" zwiększy przepustowość alei przy wjeździe do miasta na północ. Aleja 29 Listopada zostanie przebudowana na odcinku 2,6 km od ul. Opolskiej do granic miasta. Dzięki temu arteria, która jest przedłużeniem drogi krajowej nr 7 prowadzącej do Warszawy, zostanie poszerzona do dwóch pasów w każdym kierunku. Na odcinku od planowanej pętli tramwajowo-autobusowej do granic miasta zostaną wydzielone dodatkowo buspasy. Ponadto, po obu stronach ulicy powstaną ciągi piesze i ścieżki rowerowe. W ramach zadania przebudowane będą także dwa wiadukty kolejowe.

Przedstawiciele ZIKiT zastrzegają, że na czas prac budowlanych ruch na alei 29 Listopada będzie utrzymany, choć przewidywane są utrudnienia. (PAP)

rgr/ pad/

Źródło: PAP
Tematy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
0 0 ~biedak

cwaniaczki krakowiaczki zamiast postawic znak zakaz wjazdu wszelkich pojazdow do miasta oprocz dororzek konnych i rowerow a oni chcom miec jeszcze wiecej smoku

! Odpowiedz
0 0 ~lolopindolo

Wypadałoby odrzucić najtańszego. Życie uczy że poniżej 50% kosztorysu inwestorskiego nie da sie zbudować niczego poza mnóstwem procesów sądowych i upadłości podwykonawców. Przykład? Chińczycy na autostradzie StrykówKonotopa 5 lat temu.

! Odpowiedz
1 0 ~Jacek

Strasznie drogi nam ten Kraków wyjdzie w całości.

! Odpowiedz
Zapisz się na bezpłatny newsletter Bankier.pl