Jak wyszukiwarka ocenia naszą stronę pod kątem jej dostępności dla urządzeń przenośnych

21 kwietnia 2015 roku firma Google zmieniła algorytm dla swojej wyszukiwarki skierowanej na urządzenia mobilne. Dla niektórych dzień ten stał się „mobilegedonem”, ponieważ cały ich świat odwrócił do góry nogami... Ich strony przestały zajmować wysokie pozycje na listach wyszukiwania dla urządzeń mobilnych, odwiedzalność witryn spadła, a to zmniejszyło liczbę konwersji. Jak temu zaradzić? Jak uniknąć mobilnej katastrofy i cieszyć się względnym spokojem? Trzeba dostosować swoją stronę www do wskazówek amerykańskiego giganta (a tym samym również do potrzeb użytkowników korzystających z urządzeń przenośnych).

Jak wyszukiwarka ocenia naszą stronę pod kątem jej dostępności dla urządzeń przenośnych
Jak wyszukiwarka ocenia naszą stronę pod kątem jej dostępności dla urządzeń przenośnych (YAY Foto)

Google – algorytmy wyszukiwania

Działanie algorytmów wyszukiwania Google jest tajemnicą. Znane są jedynie skrawki tego, co naprawdę się na nie składa. Firma w oficjalnych komunikatach podaje wprawdzie wskazówki, które mogą ułatwić właścicielom stron umieszczenie serwisów na wysokich pozycjach w wyszukiwarce. Są to jednak tylko sugestie, które można wziąć pod uwagę, ale wcale nie trzeba, które mogą być pomocne, ale niekoniecznie muszą… O tym, które z nich warto wykorzystać podczas optymalizacji witryny pod mobile, powinni decydować specjaliści, którzy na co dzień testują działanie algorytmów wyszukiwania Google – tacy jak pozycjonerzy.

Nie zmienia to jednak faktu, że samemu również warto poszerzać wiedzę z tego zakresu, ponieważ z pewnością jest to kierunek, który będzie się rozwijał i wpływał na przyszły kształt stron internetowych.

Od czego zacząć?

Na początek trzeba dokładnie przeczytać wskazówki firmy Google względem uatrakcyjnienia stron dla użytkowników mobile. Następnie samodzielnie przeprowadzić testy, które pokażą, czy strona jest przyjazna w obsłudze dla internautów korzystających z urządzeń przenośnych. Na zakończenie wyciągnąć wnioski i wprowadzić zmiany.

Podczas testowania strony www ważne są:

  • eliminacja dodatkowych okienek pojawiających się na stronie po jej załadowaniu, a w tym: ankiet, reklam typu pop-up, które trudno wyłączyć itp.;
  • usprawnienie działania strony w wersji mobilnej i jednoczesna eliminacja funkcji, które utrudniają z niej korzystanie, m.in.: wymagają posiadania określonych wtyczek/widżetów lub zbyt długo się ładują (w zlokalizowaniu błędów pomoże szczegółowa analiza danych dostępnych w narzędziu Google Analytics oraz wykorzystanie narzędzi typu Chrome Developer Tools);
  • dopasowanie wielkości obszaru witryny zarówno w odniesieniu do użytkowników posiadających smartfony, jak i tych z tabletami;
  • poprawienie wydajności serwisu, a w tym: optymalizacja plików graficznych (co z pewnością skróci czas ładowania się strony), ograniczenie wczytywanych danych itp.;
  • odblokowanie zasobów witryny w pliku robots.txt, co pozwoli wędrującym po sieci botom szybciej wykryć stronę responsywną;
  • optymalizacja najczęściej wykorzystywanej przez użytkowników tzw. ścieżki zachowań, do czego przyda się narzędzie Google Analytics – ułatwi to internautom mobilnym korzystanie z witryny, co ma wpływ na konwersję;
  • umożliwienie robotom indeksacji aplikacji dostępnych na stronie www.

Każdy z wymienionych elementów jest ważny i może mieć wpływ na zwiększenie wartości strony „w oczach algorytmów Google”.

Konfiguracja strony www na urządzenia mobilne

Źródło:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
2 2 floriankwiatek

Dobry artykuł, dobry kontent. Udostępniłem. Mam pytanie: kiedy wasz CEO od marketingu skonsultuje się z Community Menago i nakaże SEO magikom utworzyć skróty do Snapa, Insta, i platformy blogerskie?

! Odpowiedz

Pobierz program PIT 2016

Program Pit 2016

Porównaj oferty

Sprawdź, które banki pożyczą pieniądze na najlepszych warunkach, i ile wyniesie miesięczna rata kredytu.

Znajdź najbardziej zyskowną lokatę bankową. Określ najważniejsze cechy, a wyszukiwarka wybierze najlepsze oferty.

Księgarnia Bankier.pl

Zasady wywierania wpływu na ludzi. Szkoła Cialdiniego Zasady wywierania wpływu na ludzi. Szkoła Cialdiniego ilustracje: Andrzej Mleczko, Robert B. Cialdini Cena: 34,90 zł  Zamów książkę

Znajdź nas na Facebooku

Zapisz się na bezpłatny newsletter Bankier.pl