Jak wypromować swoją firmę bez nakładów finansowych?

W Polsce powstaje 200 tys. firm rocznie. Tylko nieliczne odniosą sukces. W dzisiejszych czasach ważny jest nie tylko pomysł na biznes, jego wykonanie, ale także dobra promocja proponowanej usługi czy produktu. Istnieje kilka prostych sposobów, które pomogą ci wypromować swoją firmę.

 

marketing
foto: iStockphoto/Thinkstock
 

 

1) Niech świat się o tobie dowie [informacja prasowa]

Jeśli Twój produkt w jakiś sposób ułatwia życie ludziom lub usprawnia różnego rodzaju procesy biznesowe to informacja prasowa skierowana do mediów i blogerów na pewno pomoże Ci zaistnieć w sieci i dotrzeć do określonej grupy odbiorców. Pamiętaj, aby dobrze wybrać media, do których wysyłasz informację. Nie wysyłaj informacji o nowym sposobie optymalizacji procesów rekrutacji do modowych pism dla kobiet. To częsty błąd, który irytuje dziennikarzy. Pamiętaj także, że informacja prasowa powinna być napisana przystępnie, konkretnie, bez poetyckich udziwnień. Twój tekst powinien odpowiadać na pięć podstawowych pytań: „Kto? Co? Kiedy? Gdzie? Dlaczego?” i zawierać niezbędne dla dziennikarza informacje.

2) Od dostawcy do doradcy [blog firmowy]

Prowadząc blog firmowy można przyciągnąć osoby zainteresowane daną tematyką, ale także potencjalnych klientów. Pisanie bloga wymaga systematyczności, więc zastanów się czy będziesz miał czas go prowadzić. Firmowy blog to elastyczne i tanie rozwiązanie, ale jednocześnie solidny kapitał, który może umocnić pozycję firmy na rynku. Prowadzenie bloga firmowego z pozycji eksperta i doradcy, który dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem może pomóc w budowaniu zaufania wśród potencjalnych Klientów.

klawiatura» Pozycjonowanie, czyli działania na granicy zasad Google

3) Stwórz własne sieci kontaktów [marketing relacyjny]

Dla młodych firm jedną z najważniejszych rzeczy są kontakty. Dlatego warto stworzyć profil firmy w serwisach typu „business networking”, m.in. Linkedin.com, Xing.com, Viadeo.com czy w ich polskich klonach: goldenline.pl, profeo.pl. Te portale pomogą ci w sposób dynamiczny rozwijać biznesowe relacje, a także promować informacje o firmie wśród osób, które mogą być zainteresowane współpracą. Warto być aktywnym w branżowych grupach dyskusyjnych, co także przyniesie wymierne efekty, a Twoja firma zacznie być postrzegana jako lider opinii.

4) Gromadź i wysyłaj [newsletter]

W dzisiejszych czasach samo pozostawanie w kontakcie z potencjalnymi Klientami nie wystarczy. Jeśli masz już bloga i stronę www, umieść na niej formularz do zapisywania się na newsletter. Gromadź adresy mailowe, żeby w niedalekiej przyszłości wysłać do swojej bazy aktualną ofertę lub np. informację na temat nowości produktowych czy linki do materiałów eksperckich.

5) Dziel się wszystkim i buduj markę [social media]

Facebook, Twitter, Youtube - niech pierwszy rzuci kamieniem, ten kto nie ma konta w żadnym z tych serwisów. Dzięki aktywności na twitterze można budować relacje z klientami, reklamować nowe produkty i usługi, a w końcu po prostu budować własną markę. To samo tyczy się Facebooka. Dziel się z fanami ciekawostkami, pożytecznymi informacjami. Dzięki temu zaczniesz budować i umacniać własny brand. Nie bez znaczenia jest też YouTube. Krótkie filmy wideo mają coraz większe znaczenie w marketingu, zwłaszcza jeśli są przydatne – pokazują jak twój produkt lub usługa mogą ułatwić życie albo po prostu uczą widzów czegoś pożytecznego.

Komunikacja przez social media, internet czy bardziej tradycyjne media relations to naczynia połączone. Za pomocą jednego kanału komunikacji możesz promować informacje z innego, dzięki czemu więcej ludzi i potencjalnych klientów przeczyta np. twój blogpost albo recenzje produktu w prasie specjalistycznej. Pamiętaj o tym.

facebook» Facebook - budowanie wizerunku marki czy sprzedaż?

Ważne, żebyś był konsekwentny i komunikował się regularnie. Nie ma nic gorszego niż martwy profil w mediach społecznościowych czy blog z kilkoma notkami publikowanymi raz do roku. Jeśli natomiast nie czujesz się na razie na siłach, żeby zacząć samodzielnie komunikować swoją firmę, to na razie się nie martw. Właśnie dla ciebie stworzyliśmy „Houston, mamy start-up”. Nagrodą w konkursie dla zwycięskiego start-upu jest półroczna obsługa przez LEWIS PR (od listopada 2013 do kwietnia 2014). Agencja zrealizuje warsztat strategiczny, opracuje strategię komunikacji, przeprowadzi szkolenie medialne, a także zajmie się media relations, monitoringiem mediów, obsługą kanałów social media, monitorowaniem wydarzeń wydawniczych.

Nie zostawimy Cię jednak po pół roku na pastwę losu. Przez ten czas będziesz miał okazję doszkolić się z PR-u, dzięki pakietowi szkoleń e-learningowych ufundowanych zwycięzcy przez portal PRoto.pl. Pakiet obejmuje tematy: „Kontakt z dziennikarzami - Relacje z mediami”, “Autoprezentacja, przekaz pozawerbalny”, “Prawo autorskie i prasowe w PR”, “Etyka w PR”, “Mierzenie efektów działań PR”.

Warunkiem uczestnictwa w konkursie jest wysłanie na adres konkurs@lewispr.com linku do wideo zamieszczonego w serwisie YouTube, na którym właściciele start-upu w niebanalny sposób, w ciągu jednej minuty, opowiedzą dlaczego właśnie to ich firma powinna wygrać obsługę PR-ową i jakie korzyści społeczne lub biznesowe niesie ze sobą proponowany przez nią produkt lub usługa. Zgłoszenia będą przyjmowane od 19 sierpnia do 1 października 2013 roku.

Partnerami konkursu są: Pomorski Park Naukowo-Technologiczny, Kielecki Park Technologiczny, Toruński Park Technologiczny, Lubelski Park Naukowo-Technologiczny, Technopark Pomerania, Białostocki Park Naukowo-Technologiczny i KGHM LETIA Legnicki Park Technologiczny. Głównym patronem medialnym „Houston, mamy start-up” jest portal PRoto.pl. Konkurs patronatem objęli także: New Eastern Europe, Uniwerek.TV oraz Polibuda.Info. Więcej informacji o konkursie oraz regulamin na http://lewispr.pl/News/Houston,-mamy-start-up!.aspx. Jesteśmy także na Facebooku: https://www.facebook.com/pages/Houston-mamy-start-up/640144309337210.

/ LEWIS PR

Źródło: Informacja prasowa

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
0 1 ~nathi

ja swoją firmę promowałem w serwisach ogłoszeniowych i na początek w zupełności to wystarczało. Warto jest poświęcić trochę czasu na to. miałem dużo odwiedzin na stronie właśnie z tych darmowych serwisów ogłoszeniowych jak np fachowcy360.pl

! Odpowiedz
1 0 ~Karol

Wiele osób zaczyna przygodę z biznesem w urzędzie gdzie rejestrują firmę. Tam też ją kończą idąc zawiesić lub wyrejestrować działalność. Główny powód to brak reklamy. Ja zleciłem zrobienie strony a potem pozycjonowanie (firmie SERPgo.pl) zanim jeszcze zarejestrowałem firmę. Moja strona była w google, zaczęły się telefony to udałem się do UM i założyłem firmę. Dlatego rozkręcanie firmy nie zaczyna się od jej rejestracji w UM !

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
0 0 ~Artur

Nie ma co marzyć nie ma co śnić darmowa reklama już dawno wymarła i nie ma nawet sensu się w to bawić, szkoda czasu i nerwów. Ja za namową firmy https://wykreowani.pl/ postawiłem swoją stronę od nowa, bo stara była za słaba. Do tego poprowadzili kampanię linków sponsorowanych i wierzcie lub nie, ale opłacało się bo jest z tego spory zysk.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
0 0 ~Doran

generalnie jednak bez żadnych nakładów to będzie ciężko ale wydaje mi się, że kluczowe jest dbanie o posiadanych już klientów, którzy zajmą się resztą trochę za nas i będą nas polecać znajomym, bardzo fajnym pomysłem są wszelkiego rodzaju karty rabatowe, te stałego klienta z których można korzystać bo wtedy klient zawsze chętniej wraca, ja mam akurat te projektowane przez cardon i bardzo sobie chwalę

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
1 0 ~gienek

Zależy od branży, ja swoją firmę promuję na różnych targach, wynajmuję hostessy z http://hostessbooking.pl/ które rozdają różne ulotki i gadżety i rozmawiają z klientami. Przez takie imprezy nawiązuję dużo kontaktów biznesowych

! Odpowiedz
1 0 ~Piotr

Hej, ja proponuję reklamować swoją firmę w programch do tego dostosowanych, mało tego na swojej reklamie możesz zarobić tu macie info http://www.xn--piotrugowski-hcc.pl/theadsteam/theadsteam

! Odpowiedz
0 0 ~czoper

Są metody, ale skuteczność zależy od danej branży - nie w każdym przypadku sprawdzi się dokładnie to samo. Jest np. taki portal społeczenościowo-ogłoszniowy od nazwie Ogis, gdzie można zostawiać rekomendacje. Nic zaskakującego, gdyby nie fakt, że u nich te rekomendacje są widoczne np. dla waszych znajomych z fejsa. Działając z głową można w zasadzie za darmo trafić do ogromnej bazy osób.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
0 1 ~Daria

Według mnie dobrym sposobem są targi, może i nie są darmowe, ale z własnego doświadczenie wiem, że warto. Byłam w tamtym roku i na RemaDays i nawiązałam sporo kontaktów.

! Odpowiedz
1 0 ~Wojtek

Niestety, ale darmowej reklamy nie ma - w każdą trzeba coś zainwestować (jeśli nie pieniądze, to czas). Ja, wszelkie działania marketingowe zlecam firmie "ANGELS ADVERTISING" z Olsztyna i jestem zadowolony. Mimo że współpracuję z nią od niedawna, już widzę efekty w postaci nowych klientów :-).

! Odpowiedz
2 0 ~dawid

Ja proponuje zajrzeć tutaj http://ghouse.pl/sklep/ każdy znajdzie coś dla siebie.Ja zamawiam u nich bloczki reklamowe i są bardzo ładne.

! Odpowiedz

Kalendarium przedsiębiorcy

  • Termin zapłaty zaliczki na podatek dochodowy przez osoby prawne.

    Zapłata zryczałtowanego podatku dochodowego od przychodów ewidencjonowanych.

  • Podatnicy podatku akcyzowego rozliczają akcyzę.

    Rozliczenie podatku od towarów i usług za poprzedni miesiąc - VAT 7.

  • Składkę na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne odprowadzają jednostki budżetowe, zakłady budżetowe i gospodarstwa pomocnicze.

  • Termin wpłaty zryczałtowanego podatku dochodowego pobranego od wpłaconych w poprzednim miesiącu dochodów z udziałów w zysku. Termin złożenia deklaracji oraz wpłaty zryczałtowanego podatku dochodowego od zagranicznych osób prawnych, czyli osób prawnych niemających siedziby lub zarządu na terenie Polski.

    Termin uiszczenia podatku dochodowego od podatników rozliczających się w formie karty podatkowej.

Kalkulator płacowy

Oblicz wysokość pensji netto, należne składki oraz podatek.

Zapisz się na bezpłatny newsletter Bankier.pl