Getin wprowadzał klientów w błąd, ale zapłaci niższą karę

Sprawa dotyczy polis z ubezpieczeniowymi funduszami kapitałowymi, a jej początki sięgają 2012 roku. Wówczas prezes UOKiK-u nałożyła na Getin Noble Bank karę w wysokości ponad 5,6 mln zł za sposób, w jaki pracownicy banku prezentowali klientom ofertę polis z ufk jako alternatywę dla bezpiecznych lokat bankowych. Bank odwołał się od tej decyzji, po dość długim procesie kara została obniżona do 5 mln zł.

UOKiK opublikował właśnie podsumowanie wyroków dotyczących swoich decyzji lub pozwów, jakie w maju i czerwcu tego roku wydały Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Sąd Apelacyjny w Warszawie. Pierwsza na tej liście jest właśnie, ciągnąca się od 2012 roku, sprawa polis z ubezpieczeniowymi funduszami kapitałowymi, oferowanych przez Getin Noble Bank.

Skargi konsumentów dotyczące sposobu prezentacji przez pracowników Getin Noble Banku oferty tych produktów inwestycyjno-oszczędnościowych docierały do UOKiK-u już w 2012 roku. W toczącym się od listopada 2012 roku postępowaniu, Urząd ustalił, że oferta ubezpieczeń na życie i dożycie z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym była przedstawiana klientom, którzy chcieli założyć standardową lokatę bankową lub odnowić posiadaną umowę. Jednocześnie UOKiK przyznał, że pracownicy Getin Noble Banku prowadzili z klientami rozmowę w taki sposób, aby wierzyli, że decydują się na bezpieczny produkt oszczędnościowy. Wynikiem tego postępowania była decyzja z 31 grudnia 2013, w której UOKiK stwierdził, że Getin Noble Bank wprowadzał klientów w błąd, ponieważ niedostatecznie informował o ryzykach i kosztach zerwania kontraktu. Na bank nałożono karę pieniężną w wysokości 5 658 465 zł.

Decyzja ta nie była jednak ostateczna, a bank miał prawo się od niej odwołać i z tej możliwości skorzystał. W czerwcu 2016 r. Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał kolejny wyrok w tej sprawie. Potwierdził w nim, że działanie Getin Noble Bank było niezgodne z prawem, obniżono jednak karę nałożoną na bank do 5 milionów zł. Sąd wskazał, że UOKiK nie uwzględnił dobrowolnej kompensacji jako okoliczności łagodzącej. 

/kwl

Źródło:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
0 0 ~Mary

Gdyby nie otrzymał pomocy od Pana Gracjana Kłosowskiego to pewnie juz nie zobaczyłbym swoich pieniędzy . Dzięki niemu odzyskałem praktycznie wszystkie pieniądze które Skadnia chciała mi zaprać . Z czystym sumieniem moge polecic 889 102 189 .

! Odpowiedz
0 0 ~Dorota43

Zgadzam się z panią , na mnie bardzo duże wrażenie akurat zrobiła pani ewalina Pruszyńska z Kancelaria Prawna Invictus . Miałam okazję z nią współpracować. Powiem szczerze, że jak dla mnie wykazała się bardzo dużym profesjonalizmem oraz wiedzą w zakresie polisolokat :) Gdyby nie ona nie udałoby mi sie odzyskac pieniędzy. Nie wiedziałam nawet że jest to możliwe cieszę sie ze trafiłam na ludzi którzy bardzo dobrez znają się na tym , Wy też nie zwlekajcie jeśli macie taki problem tylko udajcie sie do osób które znają sie na tym i Wam pomogą .

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
0 0 ~Grażyna

Z tego co mi znajoma opowiadała to warto jest zainteresować się Kancelaria Prawna Invictus :) Ona miała okazję współpracować z Michałem Leszczyński, który na sali sądowej pokazał bardzo duży profesjonalizm :) Jak dla mnie warto szukać takich ludzi! Dzięki nim można odzyskać swoje pieniądze!

! Odpowiedz
0 1 ~Marek

Mi w walce o odzyskanie należności pomogła Kancelaria Lex z Wrocławia: (71) 30 777 30 prawo@kancelaria-lex.org - posiadają doświadczenie oraz podchodzą ze sporym zaangażowaniem do każdej sprawy. Doświadczenie, jak i profesjonalizm :)

! Odpowiedz
0 0 (usunięty)

(wiadomość usunięta przez moderatora)

! Odpowiedz
0 0 (usunięty)

(wiadomość usunięta przez moderatora)

! Odpowiedz
0 4 ~Lucro

Nie wierzcie w pomoc instytucji finansowych! W żadne wzory pism i skargi Moje reklamacje trwają trzy lata Pomoc KNF Zw.Banków to fikcja!brakło mi na znaczki pocztowe i ksera. Po 3 latach wniosłem pozew do sądu. Obrońca Pozwanego oskarżył mnie o świadome podpisanie umowy oczyszczając Getin i wskazując ALLIANZ jako stronę. A mnie nie nazwano nawet stroną tej rozprawy!!! Jestem tylko maszynką do produkcji banknotów!!! Ludzie to czysty bandytyzm!zwłaszcza ze dokonano rozboju świadomie przy zielonym świetle Tuska! Od 2010 r.walcze z GNbanda, są bezlitosni i nieugieci na zaświadczenia lekarskie na b.ciezka sytuacje życiowa na urodzone kolejne dziecko nie reagują na błagania ze brakuje środków na leczenie żony i rehabilitację córki! Są nieugieci jak naziści w obozie i bezlitosni, a naprawdę absolutnie nieczuli na ludzką krzywdę i ludzki los!!!

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
0 2 ~Magdalena

Witam! Jeśli daliście się oszukać, to polecam podjęcie współpracy z Kancelarią Lex: (71) 30 777 30 prawo@kancelaria-lex.org - spora wiedza oraz profesjonalne podejście do każdej sprawy. Pomogli mi wygrać z oszustami i odzyskać swoje należności. Uważam, że są jak najbardziej godni polecenia :)

! Odpowiedz
0 1 ~Paulina

Witam. My też zostaliśmy oszukani przez bank. Tak naprawdę ciężko jest walczyć o odzyskanie należności, ale nam bardzo pomogła Kancelaria Invictus. Można się z nimi skontaktować pod tym numerem: 733 171 161 - polecam podjęcie współpracy z nimi z każdą osobą, która została oszukana :) Jestem pewna, że pomogą rozwiązać jeszcze niejedną sprawę tego typu! :) Serdecznie pozdrawiam.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
4 0 ~ada

No cóż inne banki robią podobne rzeczy, Getin przynajmniej potrafi przyznać się do błędu i zawalczyć o zaufanie klienta

! Odpowiedz
Zapisz się na bezpłatny newsletter Bankier.pl