Awaria: podwójne księgowanie wypłat w bankomatach Euronet

Dostajemy od czytelników sygnały związane z błędnym księgowaniem wypłat gotówkowych w sieci bankomatów Euronet. Po kilku dniach klienci banków zorientowali się, że z ich kont zniknęło dwa razy więcej, niż powinno.

[Aktualizacja 14:40] Euronet poinformował, że transakcje powinny już być realizowane prawidłowo. Dziś, do godz. 16.00 firma przekaże MasterCard informacje, dzięki którym banki będą mogły dokonać korekt na rachunkach poszkodowanych klientów.

Awaria: podwójne księgowanie wypłat w bankomatach Euronet
Awaria: podwójne księgowanie wypłat w bankomatach Euronet (Bankier.pl)

Problem dotyczy klientów wszystkich banków, którzy nabyli do swoich kont karty płatnicze obsługiwane przez MasterCard. Według informacji na profilach społecznościowych banków, wina leży po stronie sieci Euronet i to ona zajmie się zwrotem bezpodstawnie ściągniętych z konta pieniędzy.

Pierwszym, który zwrócił na to uwagę był mBank. Poinformował on, że reklamacjami zajmuje się Euronet i nie ma wpływu na to, kiedy środki pieniężne wrócą na konta jego klientów. 

(Bankier.pl)

Oficjalny komentarz firmy Euronet w sprawie:

„Szanowni Państwo,
Pragniemy poinformować, iż w dniu dzisiejszym odnotowaliśmy chwilowy problem z rozliczeniem niektórych transakcji realizowanych kartami MasterCard. 
Problem został zidentyfikowany, transakcje są realizowane i rozliczane w sposób prawidłowy. W dniu dzisiejszym do godziny 16.00 Euronet dostarczy odpowiednio skorygowany plik do MasterCard, by Banki mogły dokonać stosownych korekt na rachunkach Klientów. 

Za powstałą sytuację oraz chwilową niedogodność przepraszamy. 

Ewa Miziołek, 
dyrektor marketingu i wsparcia sprzedaży Euronet Polska"

Mateusz Gawin

„Szanowni Państwo,
 
Pragniemy poinformować, iż w dniu dzisiejszym odnotowaliśmy chwilowy problem z rozliczeniem niektórych transakcji realizowanych kartami MasterCard. 

Problem został zidentyfikowany, transakcje są realizowane i rozliczane w sposób prawidłowy. W dniu dzisiejszym do godziny 16.00 Euronet dostarczy odpowiednio skorygowany plik do MasterCard, by Banki mogły dokonać stosownych korekt na rachunkach Klientów. 

Za powstałą sytuację oraz chwilową niedogodność przepraszamy. 

Ewa Miziołek, 
dyrektor marketingu i wsparcia sprzedaży Euronet Polska"
Źródło:

Newsletter Bankier.pl

Mini ratka – pożyczka bez zbędnych formalności.
Sprawdź!

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
0 0 ~Ala

Czekam na rozstrzygnięcia reklamacji w Millenium. Okres oczekiwania to 60 dni. Czekam. Myślałam, że tylko ja mam taki problem. Panie w banku mówiły , że pierwszy raz spotkały się z takim problemem. Nie sądziłam , że Euronet ma taki problem od jakiegoś czasu. Z poniższych wpisów wynika , że od jakiegoś czasu to trwa. Bank powinien przedstawić umowę między nim i Euronetem, a co za tym idzie procedury dotyczące wypłat w tym bankomacie, i informację czy jest on monitorowany czy też nie. W innej sytuacji proponowanie karty , którą obsługują niesolidne firmy są niebezpieczne. Jeśli moje reklamacje nie zostaną uwzględnione wystąpię na drogę sądową, oczywiście po zawiadomieniu Rzecznika Praw Konsumentów i Nadzoru Bankowego. Absolutnie nie należy pozostawać obojętnym na niesolidne obsługiwanie klientów. Z odpowiedzi , którą otrzymałam od banku wynika , że oni w moim nie swoim występują z reklamacją. To wygląda jakby nie łączyła ich żadna umowa. Bardzo dziwne. Ktoś z Czytających ma takie przemyślenia...........

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
0 1 ~BIK

Następna złodziejska instytucja zerująca na obowiazujacych stan-dartach panstwa. Obowiązek przepuszczania środków finansowych przez debilne bankomaty celem inwigilacji obywatela. Urządzenie o nazwie bankomat to totalny SYF ktory jest na 24h uszkodzony przez ponad 14 h.Miejsce zdarzenia Czestochowa miasto lezące na południu Polski między Warszawą a Katowicami dzien 16 lipiec 2016 godz 10.4o wkładam kartę w ten SYF połyka karte,rozmowa z info linią za około 15-20 minut ma przyjechać monter celem odblokowania karty.Nastepny telefon i nastepny i następny arogancja wulgaryzm i ZŁODZIEJE OSUSCI lekceważą klijenta obrazają telefon zuzył karte pierwsza i kilka następnych brak kasy a ta patologia zero tolerancji.To co reprezentuje ta szumowina pod nazwą euronet przerasta ludzkie wyobrazenia na usługach tej zgrai kretynów są lizusy osranych d.. polskie prostactwo zostałem bez karty i pieniędzy a ta hołota pękała ze śmiechu take to jakaś gówno euro net.Myślę i zyczę zeby kazdy z tych SYFIARZY spotkał taki sam los i zero pomocy z tego główna.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
0 0 ~Dorota

WBK : bank nie uznał reklamacji dot 2krotnego księgowania pieniędzy pobranych w bankomacie Euronetu, niby pieniądze wróciły na konto ale w dniu 10.05 ponownie mi je zdjęto. Złodzieje !!!! ja nie wypłacałam pieniędzy podwójnie.

! Odpowiedz
0 0 ~cestlavie

BPH stanęło na wysokości zadania i już w momencie rozmowy telefonicznej odpowiednie środki wróciły na konto

! Odpowiedz
0 0 ~MrCogito

GetinBank przyjął podwójną transakcję mimo tego, że była ponad limit karty... F*ck this shit... I'm out...

! Odpowiedz
1 3 ~duśka

Niestety w BOŚ trzeba było złożyć reklamację, którą mogą rozpatrywać aż do 60 dni, Pani z infolinii poinformowała, że ma nadzieję, że potrwa to szybciej, ale kto wie. To są jakieś jaja, żeby tyle czekać na zwrot, tym bardziej, że mam teraz na minusie ponad 1000 zł i zastanawiam się z czego mam żyć do czasu zwrotu. Mam zamiar złożyć odpowiednie pismo o zwrot odsetek.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
0 0 ~lenka

spokojnie, moja droga. Oni tak mówią dla bezpieczeństwa. Faktycznie to może potrwać szybciej. Wiem z doświadczenia.

! Odpowiedz
0 1 ~M_

Powoli chyba zaczyna wracać do normy - Właśnie zobaczyłem że powróciły mi niesłusznie zdjęte środki.

! Odpowiedz
1 6 ~dobrybank

w getin banku tak kuja leleni ze tam kazdy by myslal ze tak ma byc poprostu z przyzwyczajenia

! Odpowiedz
0 8 ~artur

Oczywiście euro net jest winny ale bank również.
Na moim koncie pojawiły się dwie takie same wypłaty, te same godziny i minuty numery transakcji również.
System bez zwłoczne powinien zareagować i podkreślić coś takiego do weryfikacji.
Ale z korzyścią dla banku system postanowił obciążyć moje konto na debet mimo iż zdolności debetowej niema.
Opłatę za wypłatę z bankomatu również pobrano dwa razy - przecież bank musi pobrać opłatę.

Zawsze to powtarzałem i będę powtarzał ''Komputery to maszyny działają tak jak zostały zaprogramowane.''
Niema mowy o pomyłkach, pomylił się ten który pisał program, lub celowe działanie zwierzchnika.

Tak się własnie dzieje kiedy mechanik samochodowy lub kucharz kończy kurs informatyka i pracuje w banku - Nasze pieniądze nigdy nie będą bezpieczne.

I przez taką niekompetencję zostałem bez kasy i debetem na koncie.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz

Księgarnia Bankier.pl

Zasady wywierania wpływu na ludzi. Szkoła Cialdiniego Zasady wywierania wpływu na ludzi. Szkoła Cialdiniego ilustracje: Andrzej Mleczko, Robert B. Cialdini Cena: 34,90 zł  Zamów książkę

Znajdź nas na Facebooku

Zapisz się na bezpłatny newsletter Bankier.pl