Amazon kupuje „warzywniak”. Za 13,7 mld dolarów

Amazon.com Inc. ogłosił przejęcie sieci sklepów spożywczych Whole Foods Market. Transakcja opiewa na 13,7 mld USD płatnych gotówką. Akcjonariusze WFM otrzymają bardzo hojną premię względem bieżącej ceny rynkowej.

(www.wholefoodsmarket.com)

Internetowy gigant oferuje 42 dolary za każdą akcję Whole Foods Market. To o 27% więcej niż kosztowały akcje spółki na zamknięciu czwartkowych notowań. Oferta jest więc bardzo hojna, ponieważ przez ostatnie dwa lata notowania akcji WFM znajdowały się w trendzie bocznym, kosztując ok. 30-33 USD. Na przejęcie Whole Foods Market Amazon zaciągnie pożyczkę. Organizatorami finansowania są Goldman Sachs oraz Bank of America Merrill Lynch.

Amazon – firma posiadającej dominującą pozycję na amerykańskim rynku handlu internetowego - od pewnego czasu przejmuje firmy z fizycznie istniejącymi placówkami. Tymczasem tradycyjny handel detaliczny w Stanach Zjednoczonych jest w odwrocie – realna siła nabywcza Amerykanów od początku kryzysu finansowego maleje, wydatki w galeriach handlowych spadają, a sieci zamykają sklepy.

Whole Foods Market działa na rynku amerykańskim od roku 1980 i słynie z oferty naturalnej i zdrowej żywności. Ma ponad 400 sklepów i zatrudnia przeszło 90 tysięcy pracowników. Ale jej wyniki od dłuższego czasu nie zachwycają. W 2016 roku sieć miała 15,7 mld USD przychodów ze sprzedaży przy zysku netto w wysokości 507 mln USD. 

KK

Źródło:
Firmy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
5 3 ~Ben

Kto tu daje pieniądze. Nastąpiła jakaś pomyłka. Powinno pisać że kasę daje wujek sam z dodruku QE.

! Odpowiedz
8 4 ~CyfrowyKomunista

A gdzie rola Państwa i sądów antymonopolowych ?? Koncentracja​ rynku nie powinna być większa niż 15 proc. I to samo powinno dotyczyć Google, Nestle, GM czy innych nienazwanych gigantów.

! Odpowiedz
1 0 resisdus

Whole Foods ma 1.7% udzialu w rynku w USA Zrodlo https://www.statista.com/statistics/240481/food-market-share-of-the-leading-food-retailers-of-north-america/ Jesli moge zapytac te 15% to skad wziales? Jakas magiczna formula czy od siebie napisales?

! Odpowiedz
4 6 ~Pepe

Goldman Sachs i wszystko jasne

! Odpowiedz
6 7 ~Buszu

No to raczej oczywiste co chcą zrobić z WFM - technologie płatnosci za zakupy bez udziału kas testują od roku, czas na wprowadzenie na szeroką skalę. Nie zazdroszczę pracownikom których zamienią na aplikację w telefonie...

! Odpowiedz
2 0 ~dfg

Dinol do przejecia na polskiej gieldzie

! Odpowiedz
0 4 ~Businessman

Wirtualna to ona byla na poczatku ery internetu. W tej chwili jest bardziej realna od jak to nazwales "fizycznych" biznesow. To jest wciaz biznes przyszlosciowy w przeciwienstwie wlasnie do tych fizycznych sklepow.

! Odpowiedz
14 6 ~bundfut

Jak sami przejrzyjcie własne zwyczaje zakupowe, to zauważycie, że:
1) kupowanie w sklepie za rogiem to już za mało
2) każdy już przy zakupach sprawdza na smartfonie, czy gdzieś nie jest lepiej i taniej
3) udział stacjonarnych sklepów detalicznych spada z roku na rok, to jest trend już nie do odwrócenia.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
4 24 ~biznesmen

Brawo Amazon! Z wirtualnej gotówki kupuję realną wartość!

! Odpowiedz
WIG 0,17% 62 053,31
2017-08-18 17:15:00
WIG20 0,28% 2 359,87
2017-08-18 17:15:00
WIG30 0,22% 2 741,42
2017-08-18 17:15:00
MWIG40 -0,01% 4 865,55
2017-08-18 17:15:00
DAX -0,31% 12 165,19
2017-08-18 17:36:00
NASDAQ -0,09% 6 216,53
2017-08-18 22:02:00
SP500 -0,18% 2 425,55
2017-08-18 22:07:00

Znajdź profil

Zapisz się na bezpłatny newsletter Bankier.pl
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.

Przemek Barankiewicz - Redaktor naczelny portalu Bankier.pl

Jesteśmy najważniejszym źródłem informacji dla inwestorów, a nie musisz płacić za nasze treści. To możliwe tylko dzięki wyświetlanym przez nas reklamom. Pozwól nam się dalej rozwijać i wyłącz adblocka na stronach Bankier.pl

Przemek Barankiewicz
Redaktor naczelny portalu Bankier.pl