Agora chce zwiększyć liczbę prenumerat cyfrowych do 110 tys.; podtrzymuje cele strategiczne

Agora planuje na 2017 rok wzrost liczby płatnych subskrypcji cyfrowych o 10 tys. do 110 tys. Priorytetem jednak nie będzie wzrost wolumenowy, a podwyższenie rentowności tej linii biznesowej - podali przedstawiciele grupy na konferencji. Zarząd Agory podtrzymał cele strategiczne na 2017 rok, takie jak 8-10 proc. rentowności segmentu reklamy zewnętrznej oraz 12-15 proc. marży w radiu.

"Liczymy na wzrost liczby płatnych subskrypcji cyfrowych do 110 tys. Zmieniamy nieco strategię w tym obszarze - celem nie będzie sam wzrost wolumenu, a rentowności. Oceniamy, że baza subskrybentów jest już na tyle duża, aby badać możliwość lepszej jej monetyzacji" - powiedział prezes Bartosz Hojka.

Na koniec grudnia Agora miała 100 tys. płatnych subskrypcji cyfrowych. Był to wzrost o 23 tys. wobec 77 tys. na koniec 2015 roku.

Grupa chce na koniec 2017 roku osiągnąć 8-10 proc. rentowności segmentu reklamy zewnętrznej, czyli spółki AMS, która na koniec roku miała 36,5 proc. udziału w wydatkach reklamowych na tym rynku. Tymczasem na koniec 2016 rok marża AMS wynosiła 14,8 proc.

Hojka podał również, że w 2017 roku rentowność segmentu radiowego ma wzrosnąć do 12-15 proc. z 11,3 proc. w 2016.

Agora planuje na przyszły rok dalszą poprawę rentowności spółki Stopklatka tv. Liczy też na dalszy wzrost oglądalności kanału, która w styczniu wyniosła 1,11 proc., a w grudniu po raz pierwszy przekroczyła 1,20 proc.

Grupa mediowa podała, że średni udział w oglądalności nowego kanału Metro, emitowanego na tzw. multipleksie ósmym, wyniosła w styczniu 0,23 proc. wobec 0,16 proc. w grudniu. W grudniu Agora podpisała umowę inwestycyjną z Discovery Polska, na mocy której sprzedała za 4 mln zł 21,5 proc. Green Content, właściciela stacji Metro. Szacowany pozytywny wpływ transakcji na wyniki Agory w IV kw. 2016 wyniesie 1,8 mln zł, a na wyniki grupy Agora 10,5 mln zł.

Grupa utrzymała ponadto cele na 2018 rok. Rentowność operacyjna (EBIT) segmentu kino i film ma wzrosnąć do 9 proc. z 8,5 proc., choć - jak ocenił prezes Hojka - przeszkodą może tu być podwyższenie minimalnej stawki godzinowej. W segmencie internetowym Agora liczy natomiast na wypracowanie w 2018 roku 34 mln zł wobec 23 mln zł w 2016. Pomóc w tym ma zarówno utrzymanie tempa wzrostu przychodów jak i ograniczenie kosztów.

Prezes Hojka podał, że w 2017 roku Agora będzie dystrybutorem czterech filmów.

"Planujemy na ten rok dystrybucję czterech filmów, które współprodukujemy. Dwa z nich już są w kinach, a jeden wejdzie do nich 24 lutego. Ostatni pojawi się na jesieni" - powiedział Hojka.

Prezes dodał, że powtórzenie wyników z 2016 roku będzie dużym sukcesem dla całego rynku kinowego. W minionym roku w Polsce sprzedano 52,1 mln biletów kinowych. Był to kolejny rekord, po tym jak w 2015 roku sprzedaż wyniosła 44,7 mln zł.

"Mimo to na ten rok zaplanowanych jest wiele premier, które dają szanse na dużą widownię" - dodał Hojka.

W 2017 roku grupa planuje otwarcia trzech nowych obiektów w sieci kin Helios: w Krośnie, Stalowej Woli i Warszawie. W lutym otwarte zostało kino w Wołominie.

Prezes pytany o dywidendę za 2016 rok odpowiedział: "Z reguły o dywidendzie rozmawiamy najwcześniej na wiosnę, a teraz mogę powiedzieć tyle, że spółka od 2005 roku ma politykę dywidendową, którą przez te wszystkie lata realizowała z nawiązką".

*****

Grupa Agory wypracowała w czwartym kwartale 2016 roku 10,2 mln zł zysku netto przypadającego na akcjonariuszy jednostki dominującej, wobec 15,7 mln zł zysku rok temu. Zysk okazał się o 3,3 mln zł niższy od oczekiwań analityków ankietowanych przez PAP, którzy zakładali, że wyniesie on 13,5 mln zł.

Zysk EBITDA grupy w ostatnim kwartale 2016 r. wyniósł 49,1 mln zł i okazał się o 12,9 proc. wyższy od oczekiwań analityków. Rok wcześniej Agora wypracowała 41,3 mln zł zysku EBITDA.

W raporcie podano, że negatywny wpływ na wynik operacyjny grupy miały koszty rezerwy związane z procesem zwolnienia grupowego realizowanego w Agorze, która obciążyła wynik operacyjny na poziomie EBIT kwotą 6,9 mln zł.

Natomiast pozytywnie na wysokość wyniku operacyjnego wpłynęły: zysk ze sprzedaży nieruchomości spółki w Łodzi w wysokości 6 mln zł oraz ze sprzedaży udziałów w spółce zależnej Green Content w wysokości 10,5 mln zł.

Dodatkowo wynik netto grupy został pomniejszony o 7,1 mln zł kosztów finansowych ze względu na odbywającą się standardowo aktualizacją wyceny zobowiązań z tytułu opcji put przyznanych akcjonariuszom i udziałowcom niekontrolującym spółek zależnych.

Przychody grupy Agora wyniosły 340,3 mln zł i były o 2,2 proc. poniżej konsensusu PAP. Przychody okazały się o 3,8 proc. niższe w ujęciu rok do roku.

W całym 2016 roku Agora wypracowała 1,198 mld zł przychodów, czyli o 0,8 proc. więcej niż w 2015 r. Zysk EBITDA grupy spadł o 4,8 proc. do 114,9 mln zł, a strata netto wyniosła 16,6 mln zł wobec 12,7 mln zł zysku rok wcześniej. (PAP)

kuc/ ana/

Źródło: PAP Biznes
Firmy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
0 2 ~Anonim

Płonie, płonie Babilon!
A tak na serio: skończyła się propaganda sukcesu, zaczęła się walka o przetrwanie. Cena prenumeraty cyfrowej miała przysporzyć czytelników, ale nie pieniędzy. Efekt medialny był, efekt finansowy jest żaden.

! Odpowiedz
0 2 ~Togo

Prawica musi ludzi zmuszać, żeby płacili za ich media, do tego konkurują z tacą kościelną he he. Brawo wolne media!!! Precz z wolską!!!

! Odpowiedz
5 7 ~tusssk

Ja też nie chodzę do kina i nie kupuję żydowskiej gazety dla Polaków :) Adam, pan pozdrowi brata :) !

! Odpowiedz
3 6 ~Tomeczek_888

Dlatego od lat nie chodzę do kina.

! Odpowiedz
AGORA 4,08% 15,31
2017-05-26 16:17:46
WIG -1,02% 60 907,75
2017-05-26 17:15:00
WIG20 -1,36% 2 326,28
2017-05-26 17:15:00
WIG30 -1,31% 2 676,48
2017-05-26 17:15:00
MWIG40 -0,59% 4 837,35
2017-05-26 17:15:00
DAX -0,15% 12 602,18
2017-05-26 17:36:00
NASDAQ 0,08% 6 210,19
2017-05-26 22:02:00
SP500 0,03% 2 415,82
2017-05-26 22:07:00

Znajdź profil

Księgarnia Bankier.pl

Rozważny inwestor. Wydanie II zaktualizowane Rozważny inwestor. Wydanie II zaktualizowane Cena: 39 zł  Zamów książkę

Znajdź nas na Facebooku

Zapisz się na bezpłatny newsletter Bankier.pl
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.

Przemek Barankiewicz - Redaktor naczelny portalu Bankier.pl

Jesteśmy najważniejszym źródłem informacji dla inwestorów, a nie musisz płacić za nasze treści. To możliwe tylko dzięki wyświetlanym przez nas reklamom. Pozwól nam się dalej rozwijać i wyłącz adblocka na stronach Bankier.pl

Przemek Barankiewicz
Redaktor naczelny portalu Bankier.pl